Ana Sayfa

Kategori

Sayaç

Astım nedir

9 Haziran 2010 Çarşamba


Çok eski çağlardan beri bilinen astım, solunum yollarının, ataklar halinde gelen tıkanmalarıyla kendini gösteren uzun seyirli bir hastalıktır. Genellikle çocukluk çağında başlar ve tedavi edilmediği durumlarda ölümcül olabilir.

Çocukluk çağında meydana gelen ve kronikleşen hastalıkların en sık görülenidir. Görülme sıklığı ırk, yaşanılan bölge ve çevreye göre değişiklik arzetmektedir.

Astım çocukluk çağı ve erişkin yaş grubunda sakatlayıcı özelliği en yüksek süreğen hastalıklardan biridir. Hastalar yaşadıkları nefes darlığı ataklarının dışında tamamen normaldir. Bu ataklar egzersiz, virüs kaynaklı enfeksiyonlar, allerjenler, soğuk, ve sigara gibi uyarıcılarla tetiklenir. Günümüzde astım temellerinin daha çocukluk çağında atıldığı bilinmektedir.

Tüm çocukların neredeyse yarısı hayatlarının ilk 5 yılında en az bir nefes darlığı atağı yaşarlar. Ve bu çocukların yüzde 15 inde kalıcı nefes darlığı problemi oluşur. Astıma eğilim hayatın ilk aylarında genetik ve çevresel faktörlerin etkisiyle ortaya çıkar. Astım özellikle çocuklarda öksürük, akciğer ödemi, kalp yetmezliği, sinüzit, uyku apnesi nefesdarlığı, orta kulak iltihabı gibi sorunlara yol açar.

Nefes alırken hırıltılı ses çıkaran ve öksürüğü sıklaşan çocuklar mutlaka doktora götürülmelidir. Astım oluşumunda kalıtsal ve çevresel faktörler etkilidir. Küf, polen, hayvan tüyü, akarlar, böcekler, temizlik kimyasalları, parfümler, yemekler, kömür, tebeşir tozu alerjiye neden olabilmektedİR.

Astım tanısı kolay koyulan bir tanı değildir. Erişkinlerin ve çocukların astımları, belirtileri ve kökenleri arasında büyük fark bulunmaktadır.

Hava yolunda bulunan düz kasların normal olmayan davranışı ile oluşan astmda enfeksiyon varlığı hava yolunun daralması ya da kapanmasına neden olarak neden olan maddelerin bu bölgelerde yoğunlaşmasına yol aça



Labels:

0 yorum:

Yorum Gönder